Angelicas Gnällbänk

27/10: Svar på fråga om akne
Fick en fråga i bloggen som jag tänkte att jag skulle besvara. 
 
Hej jag läste att du hade ätit roaccutan? Har du fortfarande bra hud? och tog du bara en kur? Jag har precis avslutat min kur och är sjukt orolig detta inte är slutet på mina acneproblem. Har förtillfället helt perfekt hud. MVH Elin
 

Jag tog en kur med Roaccutan alltså 6 månader. Under tiden hade jag helt underbar hud, hår och naglar! Det var verkligen fettfritt i håret och jag kunde tvätta det bara en gång i veckan som bäst (i vanliga fall varannan dag). Huden blev såsmåningom också väldigt fin, men ungefär 1-1,5 år efter att jag slutade med behandlingen kom lite finnar tillbaks. Det jag gjorde då var att gå till barnmorskan som rekommenderade ett P-piller som även kunde förbättra aknen. Den hette Yasmin. Den hjälpte till att få bort finnarna och idag tänker jag inte på att jag har finnar. Ibland kan de poppa upp en eller två men skillnaden är att de går bort mycket snabbare än förr och inte lämnar ärr. Var det värt besväret med 6 månaders behandlingen? JAA alla gånger.
Hoppas att du blir nöjd efter behandlingen och att den gav den effekt du önskar! Prata annars med barnmorskan så kan hon säkert rekommendera något. //Angelica
 
 
27/7: What to do?!

Dumma akne!!! För varje dag så kommer den tillbaks mer och mer.  Jag funderar på om jag har hamnat fel i någon hormoncykel och fått en hormonrubbning eller vad? Liksom vad får dessa äckliga saker att leva på min hud?! Får massa finnar i tinningarna som vägrar gå bort... =,(

Känns som jag har testat mycket produkter mot detta, ska jag behöva gå igenom samma skit igen?!

30/10: Aknen kom tillbaks

Trodde jag skulle ha värsta finnar-anfallet i ansiktet idag (efter godisätandet igår) men jag tycks ha klarat mig! Tack för det.

Sitter och kollar i arkivet.
Den 11/4 2009 började jag med Roaccutan-tabletterna och slutade  6 månader senare den 9/10 2009. Tyvärr har jag märkt att det fortfarande kommer tillbaks akne/finnar. Kanske att det blev mer efter flytten?... jag vet inte. Det är ändå en stor omställning. Mest får jag vid tinningen på båda sidorna, nära hårfästet. Lyckligtvis bryr jag mig inte lika mycket nu som förr, men det är fortfarande ett känsligt ämne för mig och jag blir lite sårad när någon nämner det... =(

- Angelica, vad har du gjort där vid tinningen du är röd.
- Ja det är väl finnar... (det syns alltså...)