Angelicas Gnällbänk

27/10: Svar på fråga om akne
Fick en fråga i bloggen som jag tänkte att jag skulle besvara. 
 
Hej jag läste att du hade ätit roaccutan? Har du fortfarande bra hud? och tog du bara en kur? Jag har precis avslutat min kur och är sjukt orolig detta inte är slutet på mina acneproblem. Har förtillfället helt perfekt hud. MVH Elin
 

Jag tog en kur med Roaccutan alltså 6 månader. Under tiden hade jag helt underbar hud, hår och naglar! Det var verkligen fettfritt i håret och jag kunde tvätta det bara en gång i veckan som bäst (i vanliga fall varannan dag). Huden blev såsmåningom också väldigt fin, men ungefär 1-1,5 år efter att jag slutade med behandlingen kom lite finnar tillbaks. Det jag gjorde då var att gå till barnmorskan som rekommenderade ett P-piller som även kunde förbättra aknen. Den hette Yasmin. Den hjälpte till att få bort finnarna och idag tänker jag inte på att jag har finnar. Ibland kan de poppa upp en eller två men skillnaden är att de går bort mycket snabbare än förr och inte lämnar ärr. Var det värt besväret med 6 månaders behandlingen? JAA alla gånger.
Hoppas att du blir nöjd efter behandlingen och att den gav den effekt du önskar! Prata annars med barnmorskan så kan hon säkert rekommendera något. //Angelica
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress