Angelicas Gnällbänk

Semester på Rhodos, 2017!
En resa till Rhodos i oktober kan verkligen få en att ladda på med energi! Vi bokade 4 månader i förväg och det gjorde denna resa till en av de billigaste vi gjort. Dessutom tog vi med oss mina svärföräldrar. Hur gick detta då? Hur bra som helst! Hade förväntat mig lite bråk och stoj men vi var ganska rörande överens och lyckades komma överens kring saker och ting som när vi skulle äta ute och inte.
 
Det var bokat ett lägenhetshotell som även det var ett av de bättre som vi har bott på. Innergården var helt underbart grönlummig och det fanns en restaurang/bar där också. Vädret mycket jag också berömma för det var sol och varmt varje dag, mellan 23 - 29 grader. Havet var 23 grader (vår termometer sade det iallafall).
 
Det var första gången för mig på Rhodos och jag måste säga att jag kan förstå varför så många åker dit, samtidigt som jag gillar de lite mindre grekiska öarna mer, det är lite lugnare och skapar mer en lugn semester.
 
Här kommer lite bilder och utflyktstips!
 
Hotellet på kvällen. Det blev många middagar på balkongen, hur mysigt som helst!
 
Vi hyrde moped och åkte runt, bland annat till detta ställe, Kristinia som var en slags gammal borg som tyvärr bara fanns ruiner kvar, men vilken utsikt det var!
 
Rhodos stad, kändes lite som ett utdrag ur Game of Thrones med den där statyn och de flera borgar och liknande som fanns i staden. Personligen gillade jag det Gamla Rhodos bättre, det nya var lite lyxigt och väl pampigt. Räcker med en dags besök då det var väldigt mycket folk där, enligt guideboken jag hade bodde halva öns befolkning i just Rhodos stad. Det kostnade 2,4 euro att åka buss in till staden.
 
Anthony Quinns bay. Uppdöpt efter skådespelaren med samma namn 1960, då filmen Kanonerna från Naravaro spelades in på denna plats. Hade gärna stannat längre och badat, men vi hade hyrbil och åkte vidare.
 
Prassonisi beach. Det här var en av de häftigaste ställerna även fast det var ganska nedgånget och oturistigt. Här möts två hav, Medelhavet (tv) och Egeiska havet (th) med en small strimma av sandbank öven till ön som är öns sydligaste del (om man ställer ön upp på kartan). Det som var lite synd var att detta naturreservat enligt staten skulle förvandlas till ett oljekraftverk. Hur kan man göra så?!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress