Angelicas Gnällbänk

31/12: Årssummering 2017
Gott Nytt År på er! Såhär summerar jag delar av mitt år.
 
 
* Medverkat på en meditationstimme
* Tränat på Folkparkens sommarträning
* Dansat på dansbanan på Gröna Lund till livemusik
 
Solsemester i all ära, men den veckan vi hade i Funäsdalen i början av 2017 hade allt man kan tänka sig. Vi bodde i en större lägenheten, lagade vår egen mat, åt frukost framför TV:n, åt mysiga middagar på fjällrestaurangerna och åkte skidor både utför och på längden mest hela dagarna! På kvällen kunde vi även basta i vår egen bastu. Nära till skidspår / backen och det mest underbara väder som man kan ha.
 
 
Inte har jag tänkt på det tidigare men det skiljer precis 30 år mellan mig, min mamma och min mormor! Det vill säga, vi firade alla jämnt i år, 30år, 60år och respektive 90år! Vilket fantastiskt år av firande.
 
Egengjord tårta!
 
Under året har jag funnit en hobby som jag inte trodde jag skulle bli intresserad av. Det kom som en fråga på mailen, om en grupp som skulle starta kring släktforskning i Finland. Varför inte tänkte jag och anmälde mig. Sedan blev det inte bara en termin utan två och jag har även anmält mig till nästa år! Så mycket mer jag lärt mig om min släkt, både på finska sidan och på den svenska!
 
 
Det jag ångrar mest under året är att jag inte hade med mig mina öronproppar på företagets fest i april. Kommer aldrig glömma hur högt jag tyckte musiken var och hur det kändes när pipet inte försvann dagen efter. Jag har fortfarande inte vant mig vid egenljudet. Det finns där varje dag och vaknar jag på natten har jag jättesvårt att somna om. Fasen vad jag ångrar att jag inte kollade två gånger att ögonpropparna var med!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress