Angelicas Gnällbänk

20/8: Augustifesten 2017
Två veckor har jag varit igång efter semestern och det känns bra ändå. Började lite lugnt andra vecka med att ta ledigt på fredagen. Det har gett mig en 3 dagars ledighet och det var så skönt! Augustifesten har svept förbi igen (konstigt det där att allt går så fort nuförtiden?).
 
Traditionsenligt blev det picknick i Vasaparken samt musikunderhållning från Rix FM Festival med två av mina vänner. Det är roligt att vi håller det uppe och ses varje år. Dock är det förändringar på gång så vi får se om det blir fler gånger? Kände att jag njöt lite extra denna gång, tog in allt på ett annat sätt. Försöker vara lite mer närvarande i varje situation jag kan. Artister som kom detta år var Måns Zelmerlöv, Peg Parnevik, Nano, Anton Hagman, Benjamin Ingrosso, Margeret, Johan Karlberg.
 
Annars gick jag en sväng på marknaden med min mamma på min lediga dag, fast det var snarare på stan som jag hittade lite saker som jag köpte. Skönt, jag hittade en plånboksmodell som kan ersätta min korthållare som haft en trasig stängningsmekanismi flera år nu. Då kan jag stryka den från min 'måste-köpa-saker'-lista.
 
På lördagskvällen var vi även ute sent på kvällen och strosade runt bland folk och hittade en live spelning på gamla torget med en för mig okänd grupp, Looptrops. Det var en hiphop grupp som firade 25 år (så minst sagt hållit på länge) men som jag ändå diggade lite när jag stod där. Jag kände tillslut igen en låt litegrann.
 
Det märks nu att vi går både mot mörkare tider och kallare tider. En jacka behövdes verkligen under denna helg. Jag blickar framåt och härnäst står 3 års kalas för sambons brorson. Men sedan även en 30x2 medeltidsfest. Ska bli riktigt spännande. Vill inte lägga för mycket pengar på en medeltidsdräkt utan har sökt en del på nätet och fått inspiration som jag sedan tänkte använda kläder jag har hemma och efterlikna en mer modern medeltidskläder till mig och sambon. Men ändå vi går in för detta! Fester med teman är roliga!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress