Angelicas Gnällbänk

3/9: Östgötadagarna
I helgen har det varit Östgötadagarna och jag och min sambo bestämde oss för att ta oss en titt på lite olika gårdar i länet. Jag tror aldrig att jag har besökt någon gård under dessa 'öppet hus' dagar utan detta var premiär. Dock hade jag besökt Strutsfarmen i Vikbolandet (dit vi åkte) en gång tidigare men när jag var 8 år, jag kommer inte ihåg jättemycket med andra ord.
 
Det som chockar mig varje gång (sist med kosläppet) är att det är så många människor som besöker dessa event. Åkrarna fylls med bilar och köerna ringlar långa både dit och hem. Vi kom precis lagom till en guidad visning och fick bland annat reda på att strutsar kan leva i upp till 70 år! Inget husdjur man 'bara' skaffar sig med andra ord....
 
Det såldes strutskorv med ost i och eftersom det var lunchtid passade vi på med att prova på det. Strutskorven smakade ungefär som en vanlig korv, jag upplevde ingen större skillnad. Hur skönt som helst att åka ut på landet, fika, andas frisk luft och få se på en massa djur. Det fanns även kaninen, grisar, alpackor m.m.
 
Påvägen hem besökte vi även Skängdalens glass men där var det inte lika kul då vi inte fick se någon glassproduktion utan det bara såldes glass och fanns kossor att titta på. Det blev en helmysig dag och den avslutades med att vi tillagade oxfilén (för 202kr) som vi köpte på Strutsfarmen (strutsköttet kostade lika mycket så vi valde oxfilén, det kändes lite finare). Det godaste köttet jag ätit!!
 
Nr 3 på min prova på något nytt lista!! Här är lite bilder från dagen.
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress