Angelicas Gnällbänk

28/5: En helt galet...
...ROLIG VECKA! Denna vecka är inte slut än men oj vad mycket roligt som hänt. Den började ganska lugnt med att jag tränade inför Vårruset och sedan på onsdagen gick på Marknadsafton då affärerna har nedsatta priser och öppet till kl. 21. Mamma kom till stan och vi strosade runt. Jag hade förberett en lista med saker jag skulle köpa (sådana som lagts på hög) och efter denna lista stegade vi iväg bland folkmassorna. Det var verkligen mycket folk i omlopp. Det blev två nya skor, nytt schampo från The Body Shop (utan sulifater och silikoner), några grattisvykort och lite annat smått och gott.
 
Torsdag var det sedan dags för Vårruset och jag var inte alls taggad när det redan två timmar före loppet började regna. Det fortsatte sedan till och från fram till start. Jag mötte upp vårt lag i företagstältet och vi försökte tagga till (vi skulle ju trots allt få en picknickkorg efter loppet). Uppvärmningen skedde som vanligt på startlinjen men i regn och jag tror det var strax under 6000 anmälda. Jag hade på mig företagsT-shirt och en trekvartströja under samt två löparbyxor (kunde inte bestämma mig om jag skulle ha trekvartsbyxor eller långa så det blev båda), men jag frös något så fruktansvärt där på startlinjen eftersom vi mer eller mindre såg ut som dyngsyra katter allihopa, haha! Under loppets gång kom värmen tillbaks iallafall.
 
Vi alla i laget startade i grupp två "Springa fort". Och jag tyckte jag höll ett ganska bra tempo även om jag blev slut i låren och var allmänt blöt och tung. Tiden sade iallafall 28:13 minuter och det är jag efter omständigheterna nöjd med även om jag hade hoppats på att kunna korta ner tiden några minuter till. Löpning verkar inte vara min grej, jag har inte tränat massor men ändå varit ute 6-7 gånger men sedan kan jag tycka att jag borde ha ett grundträningsläge med tanke på att jag faktiskt tränar annat under veckorna. Lika bra att inse att jag är bra på annat än just löpning!
 
Som till exempel segway! Det åkte vi i fredags med kollegorna från jobbet. För en gångs skull var vi nästan alla 22 personer som skulle åka Segway och sedan äta pizza på Pappa Grappa. Första gången på segway var lite skakigt föra minutrarna men sedan hittade jag balansen och hur man skulle göra och då bar det iväg. Vi åkte en konad bana och jag lyckades riktigt bra och körde inte på en enda kona. God pizza och roligt umgänge följde sedan. Efter två och en halv timme drog hela gänget vidare till en större företags Afterwork på ett annat ställe (den var planerad samma dag) så där kom hela controller gänget med in till Kopparhammaren! Där fortsatte sedan festen med dans. Det var en märklig känsla att befinna sig där när det var ca 60 andra anställda från mitt jobb. Med andra ord fanns det hela tiden någon att prata med!
 
Helt fylld med energi efter denna toppenjobbvecka och som sagt den är inte ens slut än! ;)
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress