Angelicas Gnällbänk

31/3: En skidresa i Norr
Nu har pojkvännen och jag varit iväg på skidresa igen. Hela påsken faktiskt och det var hur mysigt som helst. Trodde jag skulle känna mig skeptisk till snön (nu när man precis börjat vänja sig vid att det börjar bli vår!) men det gick bra att ställa om sig så fort man såg snön.
 
Vi åkte med Jakobs pappa upp till deras hus i Norrland och bodde och åkte skidor där. Bra för det blir billigt boende och mat! Vi åkte längd varje dag utom sista dagen för då hade jag börjat få så ont i armarna! Förutom första dagen som verkligen var den bästa vad gäller skidväder så var de övriga dagarna jättejobbiga eftersom det nästan bara gick att staka sig fram.
 
På morgonen var det ca -1 till +5 grader men på em var det närmare 8 grader och det gör att snön smälter riktigt fort. Men trots träningsvärk på diverse ställen så tog vi oss ändå ut på en ca 2h tur och det var riktigt härligt. Som terapi för både kropp och själ! Jag har verkligen varit stressad på sistone i arbetet vilket gjorde en längre paus väldigt välbehövlig.
 
Här kommer lite bilder från resan:
 
 
En hord med 13 renar sprang fritt kring markerna runt huset, så mysigt! Lycakdes få en bra närbild på en av dem!

Den här sträckan i skuggan av träden var så bra!
 
Ibland fanns det inte alls några plogade skidspår då fick vi köra ändå!
 
Tack och hej för den här gången Norrland!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress