Angelicas Gnällbänk

29/1: Tandvärk
Under 15 års tid har jag inte haft några problem med min tråd som jag har på insidan av nedersta tandraden. Men så för ca 1,5 vecka sedan satt jag i soffan och tog en seg liten godisbit och stoppade in i munnen, bet till i främre delen av munnen och vips så fastnade godisen i tråden! När jag försökte dra loss den kändes det som att något hände med tråden. För varje dag som gått sedan dess har det känts som att tänderna i munnen rört sig (obehaglig känsla!). Droppen blev idag då jag på jobbet kände att nedre tandraden tog i övre när jag bet ihop käken.
 
Ringde tandläkaren direkt och bad om tid. Möttes av en inte alltför tillmötesgående person i telefon men nu har jag tid först på onsdag. Känner mig oroad över hur mycket tänderna kan röra sig, någon som vet? Det känns som att även övre tandraden har börjat krångla, har konstig känsla i de två främre tänderna.
 
Det stör mig att jag inte tog tag i detta direkt, jag liksom ser som värsta senario att jag måste få tandställning igen... men man tror ju inte att det ska vara "så farlig". Låt oss se nästa vecka.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress