Angelicas Gnällbänk

16/10: Mobbing
I veckan blev jag väldigt berörd av ett program som gick på SVT på TV:n som handlade om mobbning. I programmet intervjuades en tjej som gått på gymnasiet och under den tiden känt sig utfryst. Mycket av de som hon berättade kände jag själv igen från min egen gymnasietid. Jag kan inte riktigt säga att jag blivit mobbad, det är ingen som har sagt någon elakt till mig men jag kände aldrig att jag passade in i klassen. När jag tänker tillbaks tror jag att det är många som känner sig förvirrade i gymnasiet just för att man håller på att växa upp och inte riktigt vet vem man är ännu. Men just då när jag gick där i klassen hade det varit skönt att ha lite mer självförtroende och liksom kunna ta för sig i vilken situation som än dök upp.
 
Fortfarande kan jag känna mig osäker i vissa sammanhang, nästan mer i de sällskap där jag känner folk lite grann. Någon mer som känner igen sig? Helt okända människor gör inget för mig att prata med men de jag känner lite grann känns det ibland som att man hamnar i en situation där jag inte ver hur jag ska kunna ta relationen vidare eller vad jag ska prata med dem om.
 
Det känns bra att det är ett ämne som tas upp på TV och att det finns de som vågar berätta sin historia. Hoppas även att de visar detta avsnitt i skolan för då kanske elever kan ta till sig också om att vi alla är olika och ska accepteras som vi är!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress