Angelicas Gnällbänk

26/5: Status inför?
På torsdag ska jag springa Vårruset för 5e året i rad. Lite kul att jag hållit igång varje år och roligt är även att jag ser en förbättring från gång till gång. Första året kommer jag ihåg att jag var ganska otränad och fick gå mer än springa runt de 5 km som loppet är. Andra året gick det bättre men då tog jag vatten vid ett vattenutdelningsstånd och det gjorde att sista 2 km fick jag springa med ett håll som heter duga!
 
Tyvärr har jag drabbats av ont i halsen nu sista veckan vilket känns trist. Jag har inte kunnat träna löpning som jag velat men samtidigt kommer inte jag att kunna förbättra konditionen på de sista två löpträningarna. Men jag känner ändå att jag har hittat en bra form i år, och de gånger jag varit ute och sprungit har känts som att jag har kunnat hitta den "lätta" känslan i löpningen för första gången.
 
Vi får se hur det går på torsdag, håll utkik efter en tjej i rosa reflexväst!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress