Angelicas Gnällbänk

23/8: Mer motion!!
Tidigare idag, lördag morgon klockan är 09:30 var jag och Emily på ett Synergy circle pass på gymmet. För mig var det premiär och jag blev positivt överraskad! Passet var uppdelat i uppvärmning och sedan 10 olika stationer med övningar för armar, mage, lite ben och rygg. De olika övningarna gjordes i 30s och sedan var det en kort vila för att man skulle hinna ta sig till nästa station. Det var lagom längd på passet tyckte jag, 3 varv á 45 min totalt. Nu känner jag mig pigg trots att passet var så tidigt på morgonen! Imorse var jag ganska seg och trött men nu känner jag mig full av energi! Annars idag har jag inte planerat in så mycket men jag antar att det kommer att bli en del packande och styrande i lägenheten, sista av J´s saker ska på plats. 
 
På tal om idrott, till frukosten såg jag ett intressant program där svenska skolan undersöktes inför valet. Det pratades om att i Sverige har flera reformer ägt rum vilket har gjort att jämnlikheten har tappats i undervisningen. Jag tror de menade att lärarutbildningarna som finns ahr blivit sämre och att pga införandet av friskolor så har undervisningen blivit sämre. Det märkt på barnens betyg. Det drogs en jämförelse med Finland, där har ingen reform genomförts sedan grundskolan infördes och betygen är i genomsnitt mycket bättre och eleverna lär sig mer. Sådan fakta tycker jag är intressant. Och även att det har gjorts tester i en svensk klass där elever i en åttondeklass har fått ha pulsgyma i ett år. Alltså de får ha idrott men med ett pulsband för att mäta resultatet. Under det året har eleverna förbättrat sina resultat i skolan betydande mycket! Tänk vad lite motion kan göra!   
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress