Angelicas Gnällbänk

22/10: Gnällbänken
Tänk att så små saker i vardagen kan skapa sådan frustration. Jag pratar om förseningar av kollektivtrafiken. Är det inte konstigt att trots att du inte har någon tid att passa så blir varje minut av förseningen ett irrationsmoment och sänker humöret?! Undra om det är för att vi tänker på allt vi hade hunnit göra istället? Jag har fått leva med förseningar i snart 6 veckors tid. Förseningen kan vara allt mellan 10 minuter till 1,5h. Det går liksom inte att planera saker länge efter jobbet, som till exempel träning eftersom jag lika gärna kan bli sittande i kö och missar hela passet. Det har hänt flera gånger! Jag vet inte om det är på grund av vägarbetena med många kör-sakta-och -bromsa-sträckor som jag nu även verkar bli åksjuk också! Har nämligen märkt att jag börjat må illa flera gånger. Förhoppningsvis blir de färdiga med vägarbetet snart så att jag kan få tillbaks min planerande vardag. 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress