Angelicas Gnällbänk

29/9: Arbetssökandetankar

Okej, min dag har varit sådär idag. Dels är jag glad och dels ledsen. Jag börjar med det som gör mig ledsen... för 2 veckor sedan var jag på intervju angående en praktikplats. De sade på intervjuen att jag skulle få svar från Arbetsförmedlingen, en handläggare där. Förra veckan hade jag fortfarande inte fått svar, så jag ringde upp. Fick tillslut tag i en person som sade att "denne" handläggare var ledig på obestämd tid. Ringde min handläggare och frågade om hon visste något, svar nej. Men hon skulle återkomma. Ringde min handläggare denna vecka, bara för att höra att hon är borta hela veckan, great. Hoppet om praktikplats var ju nu (2 veckor senare) helt ute men jag vill ändå ha svar! Visst vill man?

Så jag ringde upp den som intervjuade mig. Fick veta att de haft en kille som praktikant där i 1,5 vecka. OCH INGEN HAR SAGT NÅGOT TILL MIG!? Usch, jag blir så besviken. Försöker verkligen tänka positivt på detta men DET händer alltid mig! Jag får alltid ringa upp själv och fråga för de bara skiter i en (samma sak hände när jag sökte till EI och till en revisionsbyrå). Om jag någon gång får ha personal-/rekyteringsansvar så ska jag minnas detta, och åtminstone skicka ett svar på något sätt, JAG LOVAR!

Den nyheten som ändå gör mig glad är att min vän M fått praktikplats på ett riktigt bra ställe, så glad för din skull vännen! M och jag har ungefär samma bakgrund och vi gick på högskolan tillsammans, så det är kul att en av hos hamnade på detdär stället!

Känns lite berg-och dalbana motigt just nu, men det vänder kanske snart...

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress