Angelicas Gnällbänk

30/12: 1 st ägg i hårbotten


Min senaste frissör (som jag faktiskt var nöjd med) tipsade om att jag skulle börja med ägg/mjölk i hårbotten för att stilla hårväxten och för att göra hårbotten mindre torr. Jag får väl medge att jag tyckte det verkade rent ut sagt dumt, ägg i håret?!

Men nu har jag ändå testat det. Jag bad mamma blanda ihop ett ägg och sedan lite mjölk. Hon hällde det i min hårbotten (i duschen, för att det inte skulle hamna på golvet) och jag gnodde in det i hårbotten, väntade 5 min och sedan sköljde jag ur det. 

Nu går det möjligen inte att bedöma om det gav någon effekt efter bara en gång, men jag tyckte ändå att det har gjort håret precis vid roten och 2 cm ut, mycket mjukare. Enligt frissören skulle detta göras varannan vecka.

+ mjukare strån vid hårbotten direkt
- kladdigt och kallt

Sandra

Hoppas det funkar =)

Tina

lycka till va e de mot torr hårbotten el? själv mosar jag ibland avokado och har i olivolja=) kram

Therese

Där ser man. Gud så onkunnig jag känner mig nu. Tina med avokado i håret och du med ägg. Jag använder inte ens schampoo så ofta. Håret blir ju lätt fett och måste tvättas så ofta om man använder shampoo så jag öhm, låter det bli lite smutsigt och sen tvättar det noga och då är det rent iaf 3 dagar och det duger för mig ^^

Sandra

Med bestämda åsikter menar jag i nutid. Du verkar med självsäker och med framåt och det går att diskutera med dig utan att känna att det är som att prata med en vägg. Du söger vad du tycker och står för det ;O

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress