Angelicas Gnällbänk

28/8: Dåligt självförtroende och hur jag får bättre
Jag vet inte när det började eller hur. Men det är inte av vikt heller utan snarare hur jag ska komma ur det. Jag är en person som funderar mycket, kanske ibland för mycket istället för att bara säga saker rätt ut. Pga detta har flera år av mitt liv ägnats åt att trycka ner på mig själv (och kanske pga andra också) till att få dåligt självförtroende. Det är ganska konstiga när jag i efterhand tänker på det, vad hände liksom? Jag har aldrig varit helt frisläppt som person men jag har alltid kunnat vara mig själv när jag var yngre. Jag var den sk. "lekledaren" på våran gård och jag brydde mig inte (mer än normalt) om vad andra tyckte. För att återfå detta igen måste jag jobba på de saker jag tycker är jobbiga.  



1. Inse att jag har dåligt självförtroende
2. Skriva en positiv kommentar i någon annans blogg
3. Hjälpa/prata med okända människor ute på gatan
4. Kommentera
/beröma andra irl, dvs säga vad jag tycker  [krävs fler gånger för att räknas helt]
5. Gå ut på promenader helt osminkad

Belöning: Inhandla kläder som får mig att känna mig bättre/ tuffare/ coolare och bekväm


6. Hälsa på grannen som är ny samt prata andra i studentboendet
7. Inte ta en omtenta som ett totalt misslyckande

Belöning: skriva av mig i bloggen och poängtera de modiga i det jag gjort

8. Prata inför/leda en större grupp
9. Träna i studentföreningen/gå till affären helt osminkad

Belöning: en stooor godispåse =)


10. Gå på en fest som jag blivit medbjuden av en kompis (tjej eller kille) jag egentligen inte umgås med så mycket [tackade nyligen nej till en fest där jag knappt känner någon för jag känner mig inte redo för den prövningen än]  

Målet uppnått: dock träna träna träna på alla saker igen!

Tina

jaha du det där med dåligt självförtroende, vem har inte de liksom!

bra att du sätter upp mål!

kramar T

Sandra

Oavsett om man har bra eller dåligt självförtroende eller tilllit till sig själv så är det något vi alla tränar på varje dag, andra mer och andra mindre. Det är dom som lyckas fånga sättet hur man är och vad som behövs förbättras som fakiskt växer i sig själva. Vet du inte hur du är som person och vad du går för. hur vet du då vad som är bra/dåligt med dig själv? Kämpa på Angelica. Du kommer lyckas..

Tette

Jag tycker du har ett jättebra självförtroende ju :-D Du vågade flytta ensam till E-tuna, du är jämt snygg klädd och du tränar till och med. Allt coolt som man förväntar sig av en härlig tjej med ett rikt liv och gott självförtroende!

Sandra

Har du fått bloggtorka?

Angelica svarar

Tack för era fina och uppmuntrande kommentarer!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress