Angelicas Gnällbänk

4/1: Bussar som inte kommer

Idag hade jag bestämmt att jag skulle träffa en kompis på stan, luncha ihop och sedan gå en shoppingrund. Jag gick i god tid ner till busshållplatsen och väntade på bussen i ca 20 cm snö, eftersom de inte hade skottat där bussen skulle in. Kall och blöt om fötterna ringde jag morsan (som inte svarade, ringde brorsan- svarade inte han heller, sen ringde jag hemnummret- äntligen ett svar!) då bussen inte hade kommit efter 20 minuter.

... Morsan bara beklagar när jag säger att den inte kommit och förmodligen inte kommer att dyka upp heller. Det enda jag har att välja på är då att knata in till centrum av Åby, så de gör jag med sällskap av mamma (tack mamma för sällskapet! ).

....Men liksom det blir så jobbigt när bussarna inte kommer och då man verkligen är beroende av dem. Om man nu vill att folk ska tänka på växthuseffekten och inte släppa ut avgaser bör man ju ordna så att bussarna går i tid! Speciellt på landet. Jag bor på landet (de helgerna och lediga dagar jag är hemma hos föräldrarna) och bussen går VARDAGAR och bara 4 ggr om dagen, vilket är på tok för lite!

...Jag kan förstå att de inte vill köra den fler gånger eftersom det är så få som åker just den sträckan. Det vore mer praktiskt om man ringde till dem när man ville åka - taxibuss liksom. Det skulle de nästan tjäna på tror jag. Det finns en helt onödig sträcka som denna bussen åker. Jag undrar om det är ngn människa som nånsin klivit på bussen där och om det är ngn som gått av där. Visst, det finns hus och beboelse men ska man verkligen behöva ha bussen åkandes enda in på tomten??!

...Tidtabeller är till för att följas och jag förväntar mig att den ska gälla, punktligt!


 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress