Angelicas Gnällbänk

30/12: Bio, Buzz och besök i Finspång

Igår var jag på bio och såg Bond - Quantum of solace i en nästan tom biosalong. Filmen var dock helt okej. De man förväntar sig av en Bondfilm, det bjöds det på också. Men samtidigt hade jag förväntat mig något mer, något speciellt, en ny speciell karaktär ni vet a la Jaw eller han Nicknack, haha ja jag har spelat lite för mycket Bond (xbox) då man faktiskt vill vara de som har en extraförmåga för dem är så mycket bättre. 

Efter bion hamnade jag och brorsan i salongen på stadsbiblioteket där vi mest satt och väntade på våra föräldrar. Då hittade brorsan Buzz bland tv-spelen man kunde låna och några minuter senare gick vi därifrån med spelet, lånat såklart! Väl hemma böjade vi spela, rätt kul spel med frågor man ska svara på med knappar. Jag var bra på de frågor man fick lite mer tid på sig att svara på, för jag kan om jag får tänka efter. De snabba frågorna gick sådär. Men jag är mer allmänbildad än både brorsan och mammi iallafall!

Idag har hela dagen gått åt att besöka farmor och farfar i Finspång (de bor på olika platser eftersom farmor blivit lite dement). Det var kul att träffa farmor och farfar för jag har inte träffat dem på ett tag men efter 10 minuter var det roliga över och resten av dagen var mer gnällande från farfars sida och farmor, ja hon ställde samma frågor om och om igen och verkade tappa bort orden så meningarna blev helt obegripliga. På ett sätt är det trevligt att besöka de gamla men samtidigt tycker jag inte det. Man vill inte vara en egoist och inte besöka de gamla trots att de knappt minns en, det vore inte schysst. Dock känner jag att jag inte alls vill med och besöka farmor i hennes tillstånd, för jag vill behålla min bild av gamla farmor då hon var som vanligt, då jag var "farmors flicka".  

Imorrn är det nyår och jag har inte pallat göra upp några planer utan vill bara ta det lugnt. Dels för att föräldrarna IGEN bokat in gäster dagen efter kl. 12 (wtf). Så ledsen alla kompisar som vill hitta på något men jag har ingen lust.

PS. Missa inte min årssummering imorrn! =)

sweb

lillaiq vadå du mer allmänbildad än mig?

jag vann flera ggr över dig (mera än dig över mig)

så då jag borde vara mera allmänbildad iq!

sluta ljuga på din blogg

den som vinner flest ggr är bäst

nettan

Vilket buzz-spel körde ni?? Jag har två spel, jungleparty och who wants to be a milionaire. Syrran har dock fler, har testat lite musikquiz och sånt, de e rätt knepigt när man ska tänka snabbt som du sa, och om man inte ha så mkt koncentration för att man pratar o garvar för mkt! ler



Jag förstår dej gällande att inte vilja hälsa på gamla som inte är desamma längre, skrämmande att träffa folk man känner, men som man ändå inte känner längre för att de förändrats!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress