Angelicas Gnällbänk

31/1: VECKANS... [v.4]

 För oss som följt Robinson var det ganska skönt att finalen äntligen blev av (det har känts som programmet varit mycket längre denna säsong). Jag tycker att Hans blev en värdig vinnare, vad tycker du? Han verkar vara en riktig överlevare och vann massor av mer tävlingar än jag först trodde, dessutom vann han de viktiga tävlingarna. Det var så himla söt av Hans att tälja huvuden som påminde om hans polare i de gamla laget, det fick mig att tänka på filmen Cast Away (mycket bra film!) ni som sett den förstår vad jag menar. Jag höll dock på Mats under hela programmet.

Skicka vidare - ungefär så agerar studievägledarna på min högskola. Denna vecka har jag mailat dem massor men får aldrig några vettiga svar. Jag var i kontakt med en studievägledare som inte kunde svara på om jag får gå en kurs eller inte. Jag mailar då Antagningen och frågar samma sak, de ber mig kontakta studievägledaren, som alltså inte visste svaret! Gaaah! Dom borde få drösvis med likadana frågor så jag förstår inte riktigt hur de inte kan veta?

Denna vecka var första gången jag lagade mat med lök! Haha. Säger ju att jag har dålig matfantasi! Fast matlagningen i säg blir bra och god. Denna vecka prövade jag alltså Sandras recept på Korvstroganoff. Tidigare gjorde jag korvstroganoff med fusksås i form av en mixpåse från Knorr. Det jag kom underfund med under ett samtal med mamma var att det även blir billigare att göra såsen själv. 

Kolla:
Sås på påse: ca 13 kr
Egen sås: 2,95 kr (passerade tomater) + 0,41 kr (lök) + mjölk och mjöl = max 5 kr
obs. jag tog halva ingredienserna
   
Me likiie!
Sandra svarar

Bilddagboken har haft problem då debyter till större servrar och så. Testa att logga in senare =)



Mina lockar försvinner ochså fast pågrund av att jag har för tjockt hår så det blir för tugnt så lockarna kommer vid topparna.



Testa schampoo som är tillför volym. Man kan ju köra varannan gång med schampoo beroende på om man måste ha ett för sin hårbotten och ett hör håret :P Jag kör varannan på head and shulders och V05. HS för att undvika mjäll och v05 för att håret ska få fukt och jag gillar v05's balsam mer men jag kör alltid schampoo och balsam av samma märke :P

Sandra

Jag älskar min korvstroganoff. Något jag alltid gör när jag kan. Enkel och bra maträtt för jag vill ha något lätt men ändå mättande :P

Blir bra matlåda också :P



I din uträkning av mixpåsen har du räknat med det du måste tilföra tillsammans med mixen? är väl mjölk va?

Sandra

På tal om recept nu. Hittade detta recept i en blogg. Kan inte du testa det och säga sen omdet blir gott? Är lite sugen på att testa men jag är feg och min familj är kräsen ;P



http://lindablom.se/2010/january/recept-florens-dumas-dip.html#comment



Detts vill jag också testa ;P

http://lindablom.se/2009/march/recept-lilys-enchiladas.html#comment

borisjelic

Vad tycker du om en duett mellan Britney Spears och Lady gaga?

Tina

okej hata studievägledare då!!!



japp hasse va en värdig vinnare ...kram vännen

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress