Angelicas Gnällbänk

18/2: En vecka i fjällen
Jag och pojkvännen åkte iväg en vecka till fjällen v.6, närmare bestämt Tänndalen som ligger i Funäsdalen. Det blev en vecka med Ryss-kyla (-13 till-19 grader varje dag), afterski varav två dagar med band, mysig turer både i längdspåren och utför samt mysig middagar och bastubad. Vi bodde i en lägenhet som låg med gångavstånd till både backen och skidspåren och vi hade faktiskt utsikt över backen från vårat fönster!
 
Det bästa med veckan (förutom att vara helt ledig i en vecka) var att få vara ute och röra på sig! Tänk riktig vinter och trots kylan så var vi ute och åkte längdtur på fm och utförsåkning på em varje dag! Snacka om att chocka kroppen lite ;) För mig var det svårast utför eftersom jag bara åkte en gång tidigare. Men efter ett tag fick jag kläm på det och kunde släppa på lite mer fast. Det handlade mycket om att släppa på kontrollen och inte åka och ploga sig igenom backarna. Jag började i barnbacken och sedan vågade jag mig på de gröna och blå backarna också. Tänk att jag vågade mig upp på toppen av fjället och åkte hela vägen ner!! #egoboost så det bara smäller om det! Här kommer lite bilder!
 
 Jag i backen!
 
 Jakob på lunchen då vi grillade korv. De satte igång elden varje dag kl.11. Mys!
 
Kolla utskiten på vår längdtur! Vi hade ändå tur med vädret trots kyla så var solen nästan alltid framme.
 
Skidåkning från toppen av fjället!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress