Angelicas Gnällbänk

28/3: Saker som händer
Vi är i slutet på mars, var tar tiden vägen? Jo, jag har nog lite för mycket i mina veckor för att hinna skriva ner allting! Jag går fortfarande på finska en gång i veckan vilket fortfarande är hur kul som helst! Nu har vi kommit in på verb och olika böjningar så snart ser jag fram emot att kunna börja prata mer ordentligt, kanske börja med att prata med mamma. Så spännande.

I förra helgen hände en hel del också. Det blev äntligen av med ett efterlängtat besök hos Jakobs bror och deras ganska nyligen anlända son. Så söt! Vi åkte över dagen eftersom han är lite extra känslig för bakterier. Påvägen dit hann vi passera Jönköping och stannade på A6 området för att besöka IKEA. Det är ju lite speciellt att besöka andra IKEA-affärer än den man brukar åka till, men vi hittade det vi skulle ha och lite till! Väl hemma igen ägnade vi söndagen till att montera ihop vårt inköp och åkte även iväg och köpte möbler till balkongen. Det är så kul att inreda!! Jag bara älskar det. Men nu har vi bestämt att det får vara köpstopp på ett tag...
 
Annars börjar redan till Berlin närma sig. Och inte blev det lättare när den där flygolyckan uppdagades på nyheterna. Där alltså en yngre tysk andre pilot störtade ett plan mellan Barcelona och Düsseldorf. Hemskt. Hur kan man ta med sig fler personer i vad som ser ut som ett självmord? Men jag tänker att sådana här olyckor inte sker så ofta (peppar peppar) jag tror det var 1 chans på 11 miljoner att en flygkrasch äger rum och 1 chans på 5000 för en bilolycka. Oddsen är liten alltså. Nu längtar jag till att få komma bort ett tag!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress