Angelicas Gnällbänk

29/1: Lego-bygge
Onsdagar tillbringar jag även denna 'vårtermin' i skolbänken för att lära mig finska. Det går framåt och det känns som att flera pusselbitar börjar falla på plats. Igår pratade läraren om lego-bygge och det tyckte jag var en bra liknelse på hur finska språket bygger sina meningar. Ett exempel som drog var en fråga som på svenska hade 6 ord, på finska endast 2!! Lite skilland. 
 
Ikväll stod träning på schemat. Det blev pass # 18 / 100. Funktionell träning är min favorit just nu!
Sandra

Hejja hejja dig!
va du är duktig som kämpar på med träningen och med Finskan =)

Hur lång tid har du kvar på kursen i finska?

Svar: Tack! Jag försöker iaf! ;) Kursen kommer gå ända fram till sommaren :) då har jag förmodligen lärt mig en hel del hoppas jag.
Angelica

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress