Angelicas Gnällbänk

30/6: Bråvalla festival
Som bland de sista ut att skriva några ord om Bråvalla festival så skriver jag: så himla kul!! Efter förra året då jag verkligen inte trodde att jag var festival-typen, så blev det mer självklart för mig i år att jag faktiskt tycker detta är så roligt. Jag läste idag att det hade varit runt 400 anmälningar om brott (allt ifrån misshandel, våldtäkt till stölder men jag märke inget sådant på plats. Kanske beror det på att jag faktiskt inte vistades i campingområdet men jag tror även att mix utav folk som är där, såväl äldre som yngre tonåringar gör att det blir en bra balans. 
 
Jag, pojkvännen och några kompisar åkte dit runt kl. 18, och vi var där till sista numret och gick strax före kl. 02. Det regnade när vi kom dit men jag var förberedd med gummistövlar och regnjacka (man fick ju inte ta med paraplyer). Gummistövlarna var guld värda då det med hela dagens regnande blev lerigt på marken. 
 
Artister vi såg var David Batra (komiker), Adrian Lux, Melissa Horn, Offspring, Kayne West och 2/3 av Swedish House Maffia. En salig mix med andra ord! Offspring förvånade mig med en massa bra låtar som jag hade glömt bort att jag lyssnat på när jag var yngre! Kayne West visade sig vara en diva med skitdålig livemusik enligt min åsikt, alltså det var så mycket bas att ajg knappt hörde vad han sjöng. Men han var ett bra indirekt "förband" till vad som skulle komma sedan, SHM! Dom var grymma! Fältet framför scenen förvandlades till ett stort utomhusdisco!
 
Det roliga med att gå på festival är också folket som är där. Man kan träffa på folk som man annars aldrig ser (det är typ lättare att springa in en person man inte tror sig träffa än att bestämma träff med någon på plats) som tex. såg jag flera personer som jag pluggade med som var där. Även andra vänners föräldrar som också var där. Rolig mix av folk!
 
Helt klart en mycket bra kväll, med väldigt gott sällskap!
 
Festivalklädd!!
 
Konsert på G!
 
Mina gummistövlar efter Bråvalla! ;)
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress