Angelicas Gnällbänk

11/6: Bloggpaus utan ånger!



Snappade upp dett citat från en fb-status för ett tag sedan. Rätt bra om man verkligen lever upp till det och tänker så. Som en del kanske märkt har jag börjat hänga ute om kvällarna/nätterna, mest för att dansa (!). Har upptäckt att det är rätt kul (förmodligen för att jag aldrig var ute och festade och tog ut svängarna som 18 åring). Ett tag var jag orolig för att jag höll på att bli någon annan. Men jag inser att jag aldrig kommer bli partyprincessan, i leopardklänning dansandes på baren i skyhöga klackar. Tack och lov! Jag nöjer mig med att sjungandes gå nedför Drottninggatan, svepa in på dansgolvet och släppa lös! Och kanske tänka bort min blyga sida och ta ut svängarna lite med lite alkohol i kroppen.  

För första gången på länge känner jag mig inte bortkommen i mina tankar. Jag tror jag vet vad jag vill. Påminnelse till mig själv om mitt nyårslöfte;

Jag vill uppleva lycka, glädje, kärlek, carpe diem och andra saker som får mig att må bra. Jag ska sträva efter att känna istället för att uppnå saker. Men jag får självklart ta mig an och göra saker för att uppnå känslan... Jag tror detta kanske kan få mig att släppa lite på mitt kontrollbehov över mig själv. 2012 är mitt känsloår!

Och med det sagt, tar jag paus från denna blogg. Hörs kanske i slutet av juni!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress