Angelicas Gnällbänk

31/12: Årssummering 2012
Nu är vi där igen, inför en summering av året som gått i kronologisk ordning. Here we go:
 
* Flyttat ner till en Underhållsavdelning och har sedan januari arbetat med kostnader på en helt mansdominerande avdelning
* Fått eget kontor på jobbet, wohoo!!
* Tagit farväl av min farmor (äntligen fick hon komma till himlen efter flera års sjukdom)
* Tagit hål i öronen (igen)
* Brutit med en kille
* Spelat en match i Korpenfotboll men där jag inte fick vara med för att jag hade läkörhängen, bör noteras att jag hade tejpat öronen. Sen blev det inge mer fotboll.
* Sprungit vårruset, något besviken över dålig tid igen men jag sprang hela varvet runt detta andra år
* Efter 5 månaders slit på Underhållsavdelningen gav det resultat! Och sedan fortsatte det gå bra ytterligare månader därefter, så himla kul att få vara med och bygga upp något från grunden. Nu vill de inte bli av med mig heller - härlig känsla.
* Gått på en nära väns 25 års fest och samma kväll en avskedsfest för en kollega. Hamnade på Hugo, dansade, kysste en främling på dansgolvet (pik pik som efter ett antal dejter blev min pojkvän!)
* Haft en balkongkille som glott på mig under ett halvår, (kan stilla allas nyfikenhet med att denne kille nu har flyttat)
* Suttit djurvakt och två söta; en kanin och en fågel
* E-deklarerat för första gången
* Firat Valborg med grillat och gott sällskap (vi missade helt att gå och kolla på någon eld)
* Besökt mina släktingar i Finland. Fick uppleva en finsk midsommar och fira min Mormors 85-års dag. Dessutom besökte vi en gammal välbekant lekpark, säg 17 år sedan. Konstigt att man fortfarande har barnasinnet kvar!
 * Efterlängtat återbesök till Eskilstuna där jag träffade en vän och en massa nytt folk på en fest som faktiskt slutade i min gamla studentbostad då vi träffade en som bodde i just Vakteln!
* Besökt Borensbergs marknad och Skänninge marknad, lite mys är det faktiskt
* Suttit på en elefant på Cirkus Scott (trodde inte cirkus var något för oss äldre men det var skoj!)
* Druckit skumpa ur en 6 liters champangeflaska för att tacka av en kollega som skulle sluta. Hans önskan var att hamna på väggen på Harrys, vilket han också gjorde.
* Gått på ett bröllop för första gången, det var över förväntan!
* Gjort en bilresa till Hamburgsund (västkusten) med killen! Av någon konstig anledning blev det att träffa mormorn istället för föräldrarna först men det funkade det också! Vi promenerade en del och på något sätt tror jag vi fann varandra ännu mer på denna resa...
* Köpt kläder via Internet för första gången
* Drog på mig en jäkla förkylning som gjorde att jag hostade i nära 3 veckor. Dessutom fick jag en kort stund tillbaks mitt nässelutlag - stressrelaterad inför makeovern?
* Varit med om en makover där jag fick håret färgat och stylat, blev sminkad och fick låna kläder, därefter bli fotograferad av en riktig fotograf! Som inte det var nog, varit med i tidningen NKPG Magazine, häftigt värre!
* Fått inbrott i källarförrådet (dock tog de inget men ändå lääskigt!)
* Fyllt stora 25 år firat på restaurang för första gången på min födelsedag. Samt firat med ett cocktailparty med vännerna!
* Kollat på en julkalender som nog är den bästa av sitt slag på länge, Mysteriet på Greveholm 2 (minns ni första upplagan 1996?)
* Firat jul med föräldrarna och Brorsan, fick då bland annat en kamera som kommer förgylla nästa år med en massa bra bilder!!

Detta var ett uppochner år som vanligt, men samtidigt ett kanonår! ... och jag höll mig till mitt nyårslöfte 2012:

1/1: Nyårslöften... eller inte.

Publicerad 2012-01-01 23:59:00 i Vardags betraktelser,

Nej, i år ska jag inte lova något som jag inte kan hålla. Ni vet det vanliga, träna 3 dagar i veckan, inte äta massa godis, ta bättre hand om håret osv. som jag brukar lägga upp det. Istället har jag bestämt mig för att gå efter en känsla. Jag vill uppleva lycka, glädje, kärlek, carpe diem och andra saker som får mig att må bra. Jag ska sträva efter att känna istället för att uppnå saker. Men jag får självklart ta mig an och göra saker för att uppnå känslan... Jag tror detta kanske kan få mig att släppa lite på mitt kontrollbehov över mig själv. 2012 är mitt känsloår!

 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress