Angelicas Gnällbänk

28/1: Gnällbänken
Måste föreläsningarna gå fortare när det är C-nivå?
Dagens föreläsning till skillnad från seminariumet vi hade igår (som var hur lätt som helst) var så svååår! Det var inte bara det att det var svårt med nya grejer utan även att det gick så fort så man inte ens hann vända blad på föreläsningsanteckningarna. Läraren påpekade innan föreläsningen att föregående studenter brukar tycka att de föreläsningar hon har går fort. Så kör hon på lika fort med oss också! Ska man inte lyssna på de tidigare studenterna och sakta ner lite??!! Det hela handlade om koncernredovisningens balans och resultaträkning och vi är förvisso på C-nivå men vafaan de behöver inte gå fortare för de!

Jag vet inte men jag tror jag gillade lektionerna på gymnasiet bättre än de vi har på högskolan  o_O
Nettan

SV: Jaha, undrar varför dom höjde åldern när dom ändå släpper in yngre liksom! Rätt skumma!!!

Men kan vi inte gå ut på fredagen dårå?? =)



C-kurser är jobbiga och går fort, känns som det är så mkt som ska få plats. Första föreläsningen vi hade på vår c-kurs fick vi 10 uppgifter av varierande storlekar som skulle va inne de första veckorna, stress och press! Men utvecklande!

sweb

lärarna skiter i elveverna och de negativa kritiken som de får.. hvudsaken är att de får sin lön

Therese

Jag tycker också att det var mkt som var bättre på gymnasiet... FAst LiUs lärarutbildning är ju rätt skit så ^^

B*

sv: haha eller hur :d

- Har du gjort i helgen då?

Sandra

ngt tips till min bloggdesign?

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress