Angelicas Gnällbänk

10/4: Skiathos, Grekland
Hej hopp!

Vi har varit iväg på en resa en heel vecka. Det var så skönt, mest bara att komma bort. De första 2,5 dag var det tyvärr regnigt och kallt. Nästan som i Sverige faktiskt och vi funderade starkt på att åka till Kreta där vi hade hört att det var bättre väder... men vi blev kvar som tur var och vädret hann ändra sig och blev sådär lagom behagligt. Lite bruna hann vi bli också även om vi inte var på stranden så mycket. Vi gjorde en båttur till grannön Skopelos där vi fick se inspelningsplatserna till musikalfilmen Mamma Mia. Det var häftigt att se det stora berget som är med i filmen men jag kände inte helt igen mig så måste nog ta och se om filmen! Jättefint var det oavsett. Dock som sagt det var lite regnigt den dagen vi åkte så bilderna blev så ljusa och fina som jag hade tänkt mig.
 
Därefter hyrde vi moped i två dagar (som enligt J inte var tillräckligt många dagar) och åkte runt till bland annat den gamla huvudstaden sedan 1360-talet. Det var ruiner idag men det var ändå spännande att se platsen, som liksom var på ett stort berg lite avskiljt med sidorna mot havet. Det var tydligen en plats man hade valt på den tiden för att det var så svårt att ta sig in i staden. Enda vägen in var över en brygga som fälldes ner vid behov. Klippvägen var svårt att ta sig upp via.
 
Lite bilder vill ni väl se? :)
 
Landgång på Skopelos för inspektion av Mamma Mia kapellet.
 
Skopelos, Mamma Mia kyrkan och inspelningsplatsen, ser den ut som i filmen tycker ni?
 

Grilltallrik för 2!
 
Lycklig tjej som äter glass på stranden! Av märket Nestlé som jag inte sett någon annan stans.
 
 
 
Skiathos stad, så fint!
 
Fina stranden på kvällen, vilken bild jag fick till!!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress