Angelicas Gnällbänk

29/2: Lite typiskt svenskt!
Nu ska ni får höra en rolig grej som hände idag.

Imose stod jag och väntade på bussen 06.16. Klockan 06:20 kommer en buss men saknar nummer på skylten. Men eftersom det bara är en minut kvar tills bussen jag och alla andra ska med (brukar vara ca 15 perosner) går vi på i god tro. Ingen kollar vad numret är på bussen, när väl busschauffören ändrar - typ alla är redan på bussen då. Jag hamnar av en slump i bakre delen av bussen och med ansiktet mot bakdelen av bussen alltså bakåtsittande. Så ser jag en buss som kör upp bakom den jag sitter i. Busschauffören i den bussen ändrar till... 130!! DEN JAG OCH ALLA ANDRA SKA MED! Jag bara ställer mig upp och säger "hörrni jag tror vi är på fel buss!?! så kliver typ alla 15 personer ur och över till den andra bussen! Haha fattar ni vad galet??! INGEN tittade vilken buss det var. Det var bara tur att jag över huvud taget såg den andra bussen... Och jag vågade säga till alla andra, så stolt över mig själv =)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress