Angelicas Gnällbänk

11/9: Varför jag behöver träning i mitt liv

En gång i tiden vägde jag 65kg på mina 160cm. I kläder hade jag som störst storlek 40. Det var under en tid då jag inte tränade något. Jag som alltid varit så aktiv inom någon träningsform, gick ned mig i en vägra-träna-svacka pga att jag fick glasögon. Det kändes som det liv med träning som jag ville ha var över.

Idag väger jag 58kg på samma 160cm. Det som får mig att träna regelbundet idag är minnena av mig då. Minnet av en olycklig påväg att bli överviktig flicka. Så om jag en dag väljer att gymma istället för att träffa dig, så är det inte för att träning betyder mer, utan för att träningen gör mig lycklig och jag behöver det. Behöver känna den känslan.


Känner ni igen mig? Jag år 2003.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress