Angelicas Gnällbänk

29/3: Köper man ett nytt plagg måste man slänga ett annat
Igår kväll då det visades nyheter innan Let´s Dance resultatet visades, började jag rensa ut i min garderob. Hade ingen lust att sitta kvar vid tvn utan gjorde lite nytta =) Jag inhandlade ju 2 nya plagg och jag hade tänkt göra efter min familjs nya policy - köper man ett nytt plagg måste man slänga ett annat.  Rätt bra tycker jag, då riskerar man inte att få för mycket kläder kvar (vilket jag egentligen har!). Jag skulle vilja bli av med min garderob som bara står där och gör sig ful. Men det går inte för att jag har för mycket kläder som inte får plats på de andra ställena jag har kläder på.  

Jag brukar oftast ha svårt att kasta kläder, varav anledningen till så mycket kläder. Men om någon tog bort något plagg skulle jag förmodligen inte sakna det, om det inte var ett av mina favoritplagg. Hur som helst jag hann precis bli klar innan Let´s Dance började igen. Hittade en drös med kläder jag tänker ge till Myrorna eller nått.
 
Blev sedan ännu gladare av att Tina vann!! =D Grattis till henne, hon förtjänade det verkligen, man blir glad av att se henne. Innan Let´s Dance hade jag inte uppmärksammat henne speciellt mycket eftersom jag inte är så mycket för att kolla på matlagningsprogram. Men hon verkar va en trevlig och glad prick! Påminner mig lite om en gammal dam jag och min bror var hos när vi var små.  

På tal om kläder... i torsdags såg jag ett intressant avsnitt av Insider som alltid tar upp och granskar så kuliga saker =) en av de mindre ämnen som diskuterades var hurvida tjejer ska få bada topless på badhusen. jag tycker inte man ska få göra det. Vad tycker ni?
Sandra

Jag tycker inte att tjejer ska få bada topless på badhus och sånt där. Jag tycker inte att det är rätt helt enkelt. En del kroppsdelar är faktiskt mer privata än andra.. Hm, känner att ja inte har någon bra motivation men det är så jag tycker iallafall :)

S

jag tycker det är upp till varje tjej, om man nu ska av "överdels-regler" för tjejer, när ska då den börja?, ska man förklara för en 3åring att du mås5te ha bikini lr baddräk för om 10år kommer du få bröst och det får inte killar :/

Angelica

Bra åsikter där =)men S det handlar ju inte om ngn gräns på en 3åring. Det sker ju naturligt nu juh. Tjejer sätter ju på sig bikini när de får bröst så det är ju ingen skillnad från om det skulle bli läge att införa att man får va topless på badhusen. Tjejer och killar är ju skapta olika... så man måste nog diskriminera i just detta fall tycker jag iaf. Frågan är ju hur många som ens skulle vilja bada topless i badhusen? ;P

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress