Angelicas Gnällbänk

10/7: Att njuta på Västkusten
En vecka på Västkusten räckte för min del, kan ni förstår hur mycket det blåser där?! Konstant. Oavsett väder och tid på dagen. Men sedan finns det ju andra saker som är bra, som en hel vecka med konstant sol, bra badmöjligheter, vattnet så nära boendet och lätt att ta sig ut till sjöss.
 
Första dagarna njöt jag något ofantligt av att bara ta en morgonpromenad! (det har börjat sjunka in att jag har semester!). Jakobs mormor besökte vi nästan varje dag, hon bor där på västkusten i Hamburgsund. Hon måste ha känt sig väldigt intensivt besök med tankte på att vi sågs varje dag. Vi gjorde även lite utflykter till Smögen och Grebbestad (båda riktiga båtställen med bryggor och shopping längs kajen), sedan Sportshopen i Grebbestad där jag köpte en vindjacka väldigt lägligt för att vi på kvällen sedan gjorde en båtutflykt (det var ej planerat med jackköp).
 
Båtturen tog vi till Väderöarna och det var väldigt blåsigt och mulet redan när vi begav oss ut vid kl. 18. Men gisses! Hade kaptenen sagt till att det skulle vara storm på havet hade jag aldrig satt min fot i båten. Det var flera meter höga vågor. Helt plöstligt såg vi fören av båten trots att vi satt i mitten av båten (stor katamaran), vilket mer eller mindre betydde större våg än båten!! Väderöarna läste vi oss till är en av Sveriges blåsigaste platser - dom skämtade inte! Men hela resan blev iaf ett gott minne och något vi kan skratta åt till senare.
 
Annars har vi bara njutit, ätit gott, mycket glass, hyrt cyklar, solat och badat och bara tagit det lugnt - precis som en semester ska vara!
 
 
Jag och Jakob på Hamburgö.
En riktig portion marängswiss på bryggan i Smögen! 67kr kostnade den men det fick det vara värt!
 
 
 
 
 
Äta räkor på västkusten är ett måste!
 
JUNITJEJ

Så härligt ni har haft det!

Svar: Det var verkligen toppen där! :)
Angelica

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress