Angelicas Gnällbänk

25/1: En sann historia
I torsdags var jag på bio med några kompisar, vi såg The Imitation game. Jag hade inte hört alltför mycket om filmen innan, men medan vi stod där och väntade på insläpp läste jag i bioprogrammet. Och blev väldigt intresserad av att veta mer om den (tur att jag stod där och skulle se den höhö). I vilket fall så motsvarade den mina förväntningar och lite därtill!
 
Det bygger på en sann historia om mannen som knäckte koden/kodningssystemet till tyskarnas Enigma som var kommunikationsverktyget under andra världskriget. Staten undanhöll denna historia i 50 år! Vilken tur att den kom fram till slut tycker jag. Alan Turing är ett namn att lägga på minnet. Kan verkligen rekommendera att du ser den!
 

Bildkälla: SF.se
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress