Angelicas Gnällbänk

14/12: Idag är första steget mot mindre stress
Idag åkte jag med bussen hem i vanlig ordning MEN med ena handen knuten ovanför huvudet i ett segertecken! Jag lyckades nämligen styra bort en ad hoc uppgift som trillade in i mailen med rubriken "Extremley urgent". Egentligen tycker inte jag att de ska få använda sådana uttryck jag menar ingen dör om rapporteringen inte görs!? 
 
I vilket fall, jag har varit väldigt stresad igen.. Det är samma period nu som förra året när jag kände mig som stressigast och tyvärr verkar det inte bli bättre i år. Jag bestämde mig under helgen för att försöka stressa mindre, göra det jag kan i varje situation för att stressa så lite som möjligt. Detta för att jag ännu en gång märkt att jag tappat hår, blivit tunnhårigare. Tänk att kroppen är så smart att den säger ifrån men ändå ser jag det inte alltid...
 
Trots rubriken tog jag det lugnare än jag brukar, dels för att uppgiften egentligen tillhör en kollega och jag absolut inte borde få någon skit om jag inte gjorde den. Jag hade sjukt mkt att göra så jag sade de och en annan kollega kunde göra uppgiften men med en liten sur protest. Antar att man får leva med sådana när man säger NEJ till saker?! 
 
Men nu känner jag mig på G!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress