Angelicas Gnällbänk

29/4: Dag 3
Det har nu gått tre dagar på jobbet och jag känner mig inte så värst stressad. Mest beror det nog på att jag hittat ett inre lugn på något sätt. Jag har inte gått på terapi även om det skulle vara nyttigt att gå och få tips på hur man kan hantera stress. Sedan måste jag ge beröm till mina kollegor som gjort ett så bra jobb medan jag var sjukskriven! 
 
Redan igår fick jag gå på en kurs i brandutbildning. Jättebra kurs! Får ni chansen att gå den så gör det. Vi fick bland annat teoretisk kunskap som tex. Att 80% av alla bränder är det den mänskliga faktorn som är orsaken. ( så det är med andra ord väldigt relevant att folk går och lär sig hantera situationer man kan hamna i) Sedan fick vi även testa att släcka med pulversläckare (jag har alltid funderat hur man ska göra, då jag har en liten pulversläckare hemma men inte vetat hur jag använder den). Och vad som är skillnaden på pulver, skum och koldioxidsläckare. 
 
Just nu sitter jag och skriver från bussen efter att ha gått på finska kursen för första gången på tre veckor. Det är skönt att vara tillbaks i rutinerna!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress