Angelicas Gnällbänk

21/10: Headhuntad
Är det inte konstigt, att när du väl har jobb så bara trillar nya jobberbjudanden ner i knät på en, men har du inte jobb så kan du få leta och söka hur mycket som helst för att få ett? Det stör jag mig på men det är bara att acceptera att det är så. 
 
Jag kom att tänka på detta idag när jag läste igenom mailen och såg att jag ahde fått ett mail från en tjej på ett rekyteringsföretag. Hon var helt seriös och skerv att hon hittat min profil på Linkedin. Jag hamnade där av en slump. Blev inbjuden av en kompis och tänkte först att vad är detta? Och var inte alls intresserad av sidan. Men sedan förstod jag att man kunde skapa sig ett jobbnätverk och att det någon gång kanske kunde ge mig något. Sagt och gjort jag fyllde i min uppgifter om tidigare jobb och utbildning samt erfarenheter. Och se vad som hände, någon tittade faktiskt på min profil och kontaktade mig, häftigt att det fungerar!
 
Vart vill jag komma med detta då? Jo, om du söker jobb se till att du syns därute i cybervärlden. För det går verkligen att få jobb på oväntat håll. 'Syns man inte så finns man inte' är tyvärr det som gäller. 
 
elin

Hej jag läste att du hade ätit roaccutan? Har du fortfarande bra hud? och tog du bara en kur? Jag har precis avslutat min kur och är sjukt orolig detta inte är slutet på mina acneproblem. Har förtillfället helt perfekt hud. MVH Elin

Svar: Se svar i bloggen i ett eget inlägg! :)
Angelica

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress