Angelicas Gnällbänk

22/6: Midsommar
På Midsommar gjorde jag och J tvärtom mot alla andra, vi åkte in mot storstaden (köerna var ut ifrån staden). Det blev ett långbesök hos svärföräldrarna  och vi åkte bland annat till ett slott i närheten där vi tittade runt på djur och på slottsinredningen. Vi åt även lunch på en nyöppnad restaurang där vi fick vara med om hur det kan gå till när personalen inte är beredd på att det ska komma så mycket folk... ja lite roligt blev det mellan all virrevarr personal!
 
Och så blev det såklart en massa fotboll. Även fast inte Sverige är med och spelar i Fotbolls-VM sp tycker jag att det är roligt att följa de andra lagen. Uruguay överraskar och England håller inte måttet. Frankrike kan man lita på. En bra långhelg!
 
Trots att det på inget sätt var en dålig helg så kan jag ändå sakna det här med riktigt midsommarfirande med dans och midsommarkrans, god mat och större sällskap. Kanske blir det mer sånt när man får barn? 
 
Suddig bild tagen med mobilen men jag och Jakob.
 
Provbakade ett nytt recept jag aldrig bakat förr, med rabarber och kvarg. Tog med den till midsommar och det blev en riktigt succé!
 
Jag vågade lite färg! (är annars en rosa/röd nackellackstjej)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress