Angelicas Gnällbänk

11/8: The Grej of the Day
Det var skönt att familjen var samlad för en gångs skull i helgen. När vi stod där mitt uppe i allt, kom jag på mig med att jag har saknat dom tillfällena när vi fixade och donade i trädgården tillsammans. Jag och Brorsan kanske lite motvilligt. Men att få vara ute och göra någon glad är två saker jag inte säger nej till! Mina föräldrar blev nog glada, för på lite mer än 1,5 dag både gjöt vi plint och monterade upp ett växthus! Inte illa inte illa! Dessutom glömde jag helt av solen så jag fick mig en rödlätt bränna över armar, axlar och hårbotten. Men det var det värt. 
 
Dock var det nog sista gången jag sätter upp ett växthus från grunden. Herregud så pilligt! Till hjälp fanns en IKEA-liknande instruktion med bilder men det var inte helt lätt att sätta ihop det efter ritningen heller. Millimeteranpassning. Att sätta upp bara fönstret tog 1h för att vi inte kom på hur det skulle göras. 
 
Hålen för plinten skulle vara 80cm, handgrävda.  
 
Brorsan öser betong. 
 
 
Tadaa!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress