Angelicas Gnällbänk

29/7: Min helg i Eskilstuna
Haha, ja vart ska jag börja?
¤ Fått träffa min kompis -Check!
¤ Fått se mitt gamla studenthus och hur det ser ut numera på insidan - Check!
¤ Haft det roligt i Eskilstuna - Check!
 
Det var riktigt kul att få återse min studentstad igen! Den var sig lik. Fast ändå inte. Min kompis hade bjudit över en annan kompis så vi umgicks lite innan festen drog igång på kvällen. Massa nytt roligt folk (Etunaborna är rätt sköna faktiskt!). Utgången blev dock inte som väntat (jag hade velat gå till Brasseriet ett gammalt ställe vi hängde och dansade mycket på) men istället drog vi till en pub och chillade. Det var galet mycket folk ute!! Lite som jag mindes det faktiskt. Jag började snacka lite med en kille från förfesten som sade att han bodde i Vakteln (läs mitt gamla studenthus) och jag bara "ååhh, skulle vilja se hur det ser ut nu". Han nappade och bara "vi tar efterfest hos mig", så vi ett gäng drog hem till honom efter stängning som i Eskilstuna redan är kl. 02.
 
Killen bodde i en lägenhet på översta våningen. Lite nostalgi när jag fick se köket/studentlyan. Efterfesten var nog rätt seg, jag måste ha somnat ganska omgående i soffan. De andra likaså. Halv åtta på morgonen knallade jag och min kompis hem, väldigt sega. Men det var en rolig kväll ändå! :)
 
På tåget hem sedan hände en rolig grej. Jag hamnade på en plats precis utanför toaletten, man sitter liksom i "korridoren" på 8 platser i rad.Det går in en kille på toan. Några minuter senare kommer en mamma och hennes dotter och ska in. Precis när mamman trycker på knappen säger jag lite halvtyst "det är upptaget". Men då börjar dörren glida upp och man ser killen sitta därinne på toan. Han helt chockad av att dörren gick upp försöker stänga den. Dörren har en automatisk öppning och stägning så den går inte att dra igen. Killen försöker febrilt från toasitsen. Vi andra sitter där och vet inte vart vi ska titta eller hur vi ska hjälpa killen. Tillslut åker dörren igen av sig själv. Jag höll på att garva ihjäl mig inombords!!! (med respekt för killen och hans situation höll jag inne lite på det) men när dörren väl stängdes kunde jag och de andra som satt runtomkring mig inte hålla oss, asgarv!! Stackars killen!!!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress