Angelicas Gnällbänk

3/6: Lyckad opposition=Magisterexamen!!!

Dagen började med att jag, Malin och Emma tog bussen till Västerås där vi skulle ha oppositionsseminariet. Vi tog en tidigare buss eftersom vi ville komma i tid, därmed hann vi luncha på Västerås studentkår. Det var så najs där! Riktig mat hade dem också, inte halvbra mat som de serverar i Eskilstunasskolans restaurangen. Jag tog kycklingklubba, ris och yoghurtsås (såsen var dock ej god).

Sedan var det seminarium och vi började sidoopponera vilket gick helt okej. Jag tycker ju verkligen inte om seminarium, blir så låst av mig själv. Iaf sedan var det vår tur att få kritik på vår uppsats och det gick hur bra som helst! Vi blev nästan chockade över att det var så pass lite kritik mot vår uppsats, jag hade iaf väntat mig lite mer. Även handledarna verkade tycka att vi gjort bra ifrån oss, kul! Vi fick lite smågrejer att fixa till, vilket jag hoppas vi hinner färdigt imorrn. [Jag har nog glömt att nämna vad vår d-uppsats handlar om? Vi har skrivit en uppsats om Bolagsverkets e-tjänst för elektronisk inlämning av årsredovisningar i XBRL-format. Komplicerat de lät va? hähä. Men vi gjorde dels en enkätundersökning där vi först ringde upp olika bolag som dels använt sig av e-tjänsten för att skicka in sin årsredovisning och de bolag som avstod. Vi ringde dem för att de skulle öka svaranden till enkäten. Sedan telefonintervjuade vi 3 respondenter för att få klarlagt vårt resultat från enkätundersökningen. Därefter sammanvävdes detta.]

Sedan var det vår tur att vara huvudopponenter och det gick av bara farten för då hade vi suttit där i ca 2h och alla ville bara hem, haha. Dessutom fanns inga sidoopponenter. Eftersom vi blev färdiga mycket tidigare fick vi tid över att njuta där i solen på en parkbänk, i väntan på bussen. 

På bussfärden hem sedan hände det grejer! Dels fick vi jättebra platser (som business class alltså), längst bak i bussen. Någonstans på vägen i Västerås byter en bil fil ut precis framför bussen som tvingas tvärnita, varvid vi nästan flyger framåt (hade inget bälte på då!). Jag upptäcker även att min väska försvunnit i samma ögonblick och kommer underfund med att den också flygit framåt under alla säten (tack och lov att inte innehållet flög ur!). Busschauffören tycks även vid insidenten med bilen, kört in i räcket. Därmed uppstår lite tumult då busschauffören kör in på en plats för att ringa tror jag och typ kör på och backar in i ett träd. Eftersom vi satt längst bak var det svårt att uppfatta vad som egentligen hände men detta är iaf min uppfattning av det hela. Ca 1h senare kommer vi iaf fram till Eskilstuna (resan tar väl ca 35min i vanliga fall).

Det har varit en ganska omtumlande dag, jag är helt slut men samtidigt överlycklig! Fifaan vad duktiga vi har varit (ta åt er tjejor!) Fatta, jag har en Magisterexamen!!!!        

sandra

GRATTIS ! ! ! !!

Angelica svarar S

Taaack! =D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress