Angelicas Gnällbänk

28/2: OS sista dag!
Tävlingar i 87 grenar inom 15 sporter senare, har vi kommit till den avslutande dagen av vinster OS i Vancover. Men vilket OS det har varit! För svensk del måste man ju bara vara nöjd med antalet medaljer och de övriga aktivas insatser, jag är det iallafall! Igårkväll fick vi ytterligare en medalj i form av ett brons av André Myhrer i herrarnas slalom, härligt! Och nu vågar man väl säga att det inte kommer fler (?)

OS i Vancover har alltså gett Sverige:



Guld:
Charlotte Kalla, Björn Ferry, Markus Hellner, Herrstafettlaget (Daniel Richardsson, Johan Olsson, Anders Södergren, Marcus Hellner), Lag Norberg (Anette Norberg, Eva Lund, Anna Le Moine, Cathrine Lindahl)

Silver:
Anna Haag, Anna Haag/Charlotte Kalla

Brons:
Johan Olsson, Anja Pärson, André Myhrer


Totalt sätt har jag sammaställt en graf som visar antalet medaljer för Sverige genom tiderna i vinter OS:


Källa: Sajt
Tina

du e duktig du!=)

ja e så stolt över Sveriges prestation i OS

sweb

jag vill se en graf också över hur många av de medaljerna iq har sett direkt o hur många ggr hon sett när sverige har tagit en fjärde plats.



"Och nu vågar man väl säga att det inte kommer fler (?)"

Va fan säger du iq?? vi tar guld,silver och brons i femilen hihi

Angelica svarar

hihih... jag tycker du ska föra sån statistik!! Vi får se... jag tittar ju ikväll så de är osäkert... =P

Angelica svarar

Tina: tack vännen =) Jag med är mycket stolt!

sweb

lillaiq din statistik stämmer ej.. man brukar ju inte lägga ut statistik som är fel då det kan uppstå stor förvirring bland andra.....

sweb

jag tror iq tycker det är skönt att OS är över nu så att hon slipper höra mitt gnällande. Hihi.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress