Angelicas Gnällbänk

30/10: Lugnet efter stormen

Igår skrev jag min tenta som jag haft fullt fokus på denna vecka. Det blev 4h 45 min! Som alltid när jag är orolig för saker så drömmer jag konstigt. Det började redan i måndags då jag drömde en konstig dröm om en person från innebandyn, följt av ännu en konstig dröm i tisdags om ett krig som bröt ut då jag fortfarande bodde i vårat radhuskvarter. Onsdagens dröm var mest om siffror, helt galet. Under hela natten tänkte jag bara siffror, jag tror inte ens det var något sammahängande som liksom kunde vara lösningar till våra uppgifter eller så. Very skumt! Jag har minst sagt sovit skitdåligt denna vecka! Inte blev det bättre av att kineserna (och kanske några andra) festade massa i onsdags natt så att de gick ut och in genom dörren som slog var 5e minut!!! Jag var dock inte så nervös som jag brukar vara inför tentor, det förvånade mig att jag behöll mitt lugn. Jag hade på mig min mosters ring så jag hoppas den inbringade tur!

Vad har hänt annars ? På innebandyträningen i måndags blev vi fotograferade såväl under som efter träningen för att bilder ska komma upp på hemsidan. Kul idé! Dock mindre kul att det togs "ledarbild" efter träningen då jag var helt svettig! Jag har även bråkat med högskolan om poängen till reservplatsen eftersom jag förmodligen inte kom in pga att mina c-uppsatspoäng inte kom in i tid. Men detta tar inte antagningen hänsyn till. Gissa om jag är sur! Istället lutar det åt att jag ska gå kursen Improvisation, det blir en utmaning!

Jag har även fått mitt läppstift, ni vet från dendära tidningsannonsen som sade att man kunde byta ett gammal mot ett nytt? Min mamma var rolig, hon skickade in ett brev där hon skrev att hon inte hade något gammalt läppstift men undrade om hon kunde få ett ändå. Och det kunde hon! Mammi är bäst! haha
På tal om mamma, så mailade hon mig och sade att jag hade vunnit en tävling. Jag berättar mer om det när jag fått det bekräftat! Nu ska jag ta tag i dagen!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress