Angelicas Gnällbänk

25/2: Jag lämnar ett oroligt Eskilstuna för några dagar i Norrköping
När jag vaknade imorse kände jag att något inte var som det skulle. Det luktade konstigt i min lägenhet, lite som bränt. Jag luktade mig runt i min lägenhet och fann att det luktade mest kring ventilationshålet lite ovanför min säng. Jag typ stirrade in i den som om jag väntade på att den skulle svara mig på var det brann. Jag hoppades innerligt även att jag inte skulle bli tvungen att springa ut i bara morgonrock (!) ifall brandalarmet skulle gått igång. Efter en titt utanför fönstret kunde jag iaf konstatera att det inte var några ute eller någon brandbil så jag fixade frukost. När jag sedan kommer ut och ska gå till skolan ser jag brandbilen längst bort vid uteställerna/restaurangerna på bargatan och det bara väller ut rök över hela city. Under föreläsningen sedan kunde man känna lukten av rök. 

Har nu läst in mig på att det var Statt som brann. Så tråkigt när de skulle öppna på nytt igen på lördag. Läste även några kommentarer under en artikel att det handlar om någon konspiration mot Statt?! =O vad ere för stad man bosatt sig i!? 

För övrigt så var brandbilen utanför vårat hus två gånger igår! Och utan att jag hörde brandalarmet! Tror det gick i huset bredvid som sitter ihop med vårat, men ändå man tycker ju att det borde låta i vårat hus också då? Hum.. very skumt Eskilstuna! Skönt att jag slipper staden i några dagar.

Innan jag åkte hemhem till Norrköping så gjorde jag en god gärning. Det damp ner ett brev i min brevlåda som var adresserat till en tjej som bodde två våningar över mig och som har nästan samma namn som mig varav vi ofta fick varandras brev. Grejen är att hon inte bor kvar så jag kunde inte bara lämna det. Då kom jag på den smarta ideén att jag skulle kolla upp och maila henne på facebook. Sagt och gjort, fick även svar från henne inom 1h och hon sade att jag skulle lämna brevet till en av hennes kompisar som fortfarande bodde kvar. Haha, fatta vad bra facebook kan vara ibland ;P tror hon blir glad över det där brevet, de var nämligen inte någon räkning eller något utan ett privat brev.


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress