Angelicas Gnällbänk

15/6: ...

Helgen som gått har varit ganska intressant. Kattletandet i fredags var det ena, sedan i lördags så sågade samma grannar som har katten ner några träd för de ska bygga ut sitt hus. Vi satt spänt och tittade uppåt då de började såga.


Huset ligger på en brant slutning (dock under huset är det slätt) så träden lutar ner mot huset om man nu får för sig att såga ner dem. Men grannarna lyckades ändå med lite hjälp av någon de kände få ner två träd som ej hamnade på huset. De pustade nog ut också och vi i familjen var imponerade.


Men sedan det tredje trädet hamnade på något sätt fel och Booom hörde man när det föll ner. Det hördes en del svordomar uppifrån (vi bor ändå i skriketorp, varav namnet inte är något skämt för det hörs verkligen när man snackar eller skriker!) Det blev även liv i en del grannar som självklart började glo uppåt.


Senare fick vi höra att det var gäststugan bakom som hade träffats och rasat ihop (vi visste inte ens att den fanns!). Tur var väl det att det inte var själva huset de bodde i som vi trodde det var. Men lite synd för den familjen att de har sådan otur 2 dagar i rad...


Själv känner jag nu att jag också löpt amock av fredagen den trettondes förbannelse. Har fått skitont i halsen vilket säkert är på grund av regnet som blötte ner mig i fredags. Vore bra om det kunde försvinna så att man kan fira midsommar i friskt tillstånd.


Det har väl inte heller blivit bättre av att jag städat en massa under helgen. Jag och min bror ligger sällan på latsidan så vi tog oss det stora ansvaret att städa garaget. Fy faan vilket jobb. Trodde att vi var den familjen som samlat på oss mest prylar ever men jag tror nog min kompis Henkes familj knäcker oss med ett antal kg prylar. Får skylla på att de är fler i familjen och har större hus, haha ;P


Har även under helgen kollat fotboll såklart. Lite besviken blev man allt att Sverige inte lyckades hålla 1-1, det var ju så nära!! Men det är bara att ta nya tag mot Ryssland om några dagar.


Jag har lovat mig själv att inte sitta så mycket vid datorn, lätt hänt att man fastnar på msn i flera timmar. Så vi får se när jag skriver igen.
 

See ya!

Therese

Alltså shit- jättesynd om dina grannar ju (fast lite roligt var det att läsa också) Japp- jag är elak :-P Blev asförbannad på sverige :-( Det förstörde hela min festkväll .-( Men men... nya tag som sagt!!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress