Angelicas Gnällbänk

28/2: Mer utvisningar än jag har fingrar!
Om jag hade skrivit inlägget innan jag kommit hem till Norrköping hade det nog blivit en hel del gnäll från min sida för dagen har varit upp och ner redan från början. Men jag besparar er det och skriver istället om något roligt. Som hockeymatchen jag var med farsan på i Linköping!! Mamsen hade vunnit biljetter så jag ställde upp och gick med farsan då min bror promt tackat nej.

Vi åker iaf till Linköping ca 15 minuter efter att vi kommit hem till Norrköping från Katrineholm (jag åkte från Eskilstuna- Katrineholm med tåget eftersom farsan jobbar där så får jag skjuts resten av biten, haha hjävligt ekonomiskt I know ;) ) men iaf vi fick snabba oss som bara den och smälla i oss maten mamsen så snällt hade gjort klart. Vi anlände till Cloetta Center typ 5 minuter innan matchen började och hann precis sätta oss innan den började =P Det var LHC mot Frölunda. (jag höll inte direkt på ngn men eftersom LHC ligger närmare till Norrköping så smyghöll jag på dem hihi)

Redan efter några minuter satt pucken i MÅÅÅL. Vi satt på lektaren M, väääldigt högt upp! men det var bra ändå =) Jag facinerades av att folk var så inne i matchen, liksom klappade, buade, visslade och sjöng. hahah Jag antar att det var ett tag sedan jag var på en hockeymatch x) det var iaf inte alls som att sitta i tv-soffan.

Folket som var där var mest män i typ medelålders eller a la pensionärer, det förvånade mig lite faktiskt. En man bredvid mig skämtade om att detta var underhållning när det blev så många mål och utvisningar, och jag håller med till 100%. I sista perioden blev det så mkt bråk som resulterade i utvisningar att det inte ens går att räkna på alla mina fingrar. Under ett och samma tillfälle satt det 5 LHC-spelare och 3 Frölunda-spelare i utvisarbåset, farsan bara "snart är det fler i utvisarbåset än i det andra båset" hahahaha!

Men riktigt kul kväll. Roligast var nog första pausens underhållning som var Björnligan (ni vet små knattar på ca 7 år som spelar hockey) de var ju fööör gulliga asså! Alla var på pucken och åkte runt och försökte få tag i den, inget organiserat alls bara "mooot puuucken", en liten knatte gjorde nästan mål och min farsa sa då "den där har väl aldrig varit så nervös som nu... " och med tanke på att det var 7091 i publiken så.. =P men så söööta knattar.

Matchresultatet blev 4-3 till LHC, så det var ju bra. Neeh nu tackar sportfreaket jag för uppmärksamheten och tar och går och nannar, det har varit en lång dag trots allt!

                                                         
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress