Angelicas Gnällbänk

27/4: Intervju om framtiden

Snart är det bara 2 år kvar, sedan ska jag ta tag i livet och ge mig ut i arbetslivet. Jaha, ojdå... Bara 2 år vid denna tiden kommer allt bara vara en stor röra, Vad ska jag göra? Var ska jag bo? Kommer jag få jobb? Vad blir det för jobb? Lön?

Ja, en massa frågor som förmodligen kommer få sina svar. Bara det att jag redan börjat tänka på sånt gör att jag plockar några vuxenpoäng ;P

Men som en bra "ladda upp" har jag ännu en gång gjort en intervju med mig. Enjoy!



En intervju med MIG, en 20- årig studerande tjej på ekonomiprogrammet. Frågorna kommer röra framtiden.

  

Vad ska du bli när du blir stor?

Jag skulle vilja bli ekonom eller iallafall arbeta med ekonomi. Hjälpa företag eller privatpersoner med ekonomin och planera för olika events. Jag kan även tänka mig att jobba med marknadsföring, layout och som mäklare. Så en blandning av dessa vore bra.


Tror du att du kommer jobba som ekonom resten av ditt liv efter studierna?

Det vet jag inte. Men jag skulle nog vilja byta jobb efter ett tag om jag känner mig själv rätt. Det blir ganska trist med samma arbete hela tiden...


Varför kan du tänka dig att bli mäklare, det skiljer sig ganska mycket från ekonom?

Jag blev intresserad av det när mina föräldrar skulle bygga nytt hus och då fick vi besök av en mäklare som visade familjer runt i vårat hus. Det verkade kul. Sedan träffade jag på en del mäklare ute i olika hus som vi besökte för att bli inspirerade till att bygga huset vi sedan byggde. Bra lön får man också *host host*

Jag har alltid gillar inredning och byggnationer. Man skulle kunna bygga på min ekonomiutbildning så har man allt till en mäklarexamen.  


Vad vill du ha när du blir stor?

Jag vill ha en sommarstuga och tillgång till båt och sedan en stoor villa i city. Gärna med grannar men med egen stor tomt.  

  

Vad för båt?

Helst en motorbåt som man kan sova i, så ganska stor.


Man och barn då?

Jo det vill jag också ha såklart.


I vilken stad vill du bo?

Ja, det vet jag inte än. Men storstaden helst! Norrköping kommer dock alltid att finnas i mitt hjärta!


Så en villa i storstaden, hur skulle drömhuset se ut?

Jag skulle nog helst vilja ha ett nytt och fräscht hus, gärna där man själv får bestämma hur planlösningen ska se ut. Men det kan bli svårt så jag nöjer mig med ett hus där det finns gott om plats, där det är nytt och fräscht med nya prylar!


Vad är din dröm?

Att ha allt det där som man kan tänka sig. Drömhuset, drömkillen, barn, osv. Men framförallt att känna att jag är lycklig.


Du är 20 år, när anser du att du är stor?

Hihih, när jag har det jag just sagt. Eller i alla fall så att jag står fast på jorden.


The end.
sweb

lillaiq sluta sitta ljug på din hemsida!
peking spelar imorgon och inte idag som det står på din kalender!

Therese

Ibland har du för mycket fritid :-P Men kul intervjuv :-D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress